Kinuose nuo 2025-09-14

Kalnas kalbasi su jūra

The Mountain Speaks to the Sea

N13

Žanras

Videokūrinys

Filmo trukmė

0val. 59min.

Teklos Aslanishvili kūryboje infrastruktūros projektai – uostai, geležinkeliai, „išmanieji“ miestai – tyrinėjami kaip pilietybės ir suvereniteto technologijos, nagrinėjamas santykis su jomis. „Kalnas kalbasi su jūra“ – tai filmų trilogija, atskleidžianti infrastruktūros kaštus ir poveikį Pietų Kaukazo regione – nuo kalnų iki Juodosios jūros. Čia taip pat analizuojamos tokios iniciatyvos kaip Europos Sąjungos projektas tiesti aukštos įtampos elektros liniją po Juodąja jūra.

Infrastruktūra menininkei tampa terpe apmąstyti ne tik technologinius procesus, bet ir industrinius lūžius, galios pasiskirstymą tarp vyriausybių, bendruomenių ir gamtinių kraštovaizdžių. Ypatingas dėmesys skiriamas pietvakarių Gruzijai – regionui, kuriame nekontroliuojamas kriptovaliutų kasimas išbalansuoja energetikos sistemas ir ardo socialinius ryšius, o užtvankos trikdo ekologinę pusiausvyrą. Šiose struktūrose atsiveria nematomos, ginčytinos realybės, atsirandančios kartu su žemės infrastruktūros pertvarkymu.

Parodoje eksponuojamame kūrinyje ryšys tarp infrastruktūros ir gamtovaizdžio atliepia platesnius ekologinius ir identiteto klausimus, būdingus jūriniam tranzitui.

-

Tekla Aslanishvili (g. 1988) – eseistė ir kino kūrėja, gyvenanti ir kurianti Berlyne, Vienoje ir Tbilisyje. Jos kūryba buvo eksponuota tarptautiniuose muziejuose ir meno festivaliuose, tokiuose kaip „M HKA“, „Transmediale“, „SculptureCenter“, Taipėjaus bienalė ir Baltijos trienalė. Šiuo metu Aslanishvili yra IFK stipendininkė, doktorantė Vienos dailės akademijoje bei Berlyno menų universiteto „Graduate School“ narė.

Žanras

Videokūrinys

Filmo trukmė

0val. 59min.

Teklos Aslanishvili kūryboje infrastruktūros projektai – uostai, geležinkeliai, „išmanieji“ miestai – tyrinėjami kaip pilietybės ir suvereniteto technologijos, nagrinėjamas santykis su jomis. „Kalnas kalbasi su jūra“ – tai filmų trilogija, atskleidžianti infrastruktūros kaštus ir poveikį Pietų Kaukazo regione – nuo kalnų iki Juodosios jūros. Čia taip pat analizuojamos tokios iniciatyvos kaip Europos Sąjungos projektas tiesti aukštos įtampos elektros liniją po Juodąja jūra.

Infrastruktūra menininkei tampa terpe apmąstyti ne tik technologinius procesus, bet ir industrinius lūžius, galios pasiskirstymą tarp vyriausybių, bendruomenių ir gamtinių kraštovaizdžių. Ypatingas dėmesys skiriamas pietvakarių Gruzijai – regionui, kuriame nekontroliuojamas kriptovaliutų kasimas išbalansuoja energetikos sistemas ir ardo socialinius ryšius, o užtvankos trikdo ekologinę pusiausvyrą. Šiose struktūrose atsiveria nematomos, ginčytinos realybės, atsirandančios kartu su žemės infrastruktūros pertvarkymu.

Parodoje eksponuojamame kūrinyje ryšys tarp infrastruktūros ir gamtovaizdžio atliepia platesnius ekologinius ir identiteto klausimus, būdingus jūriniam tranzitui.

-

Tekla Aslanishvili (g. 1988) – eseistė ir kino kūrėja, gyvenanti ir kurianti Berlyne, Vienoje ir Tbilisyje. Jos kūryba buvo eksponuota tarptautiniuose muziejuose ir meno festivaliuose, tokiuose kaip „M HKA“, „Transmediale“, „SculptureCenter“, Taipėjaus bienalė ir Baltijos trienalė. Šiuo metu Aslanishvili yra IFK stipendininkė, doktorantė Vienos dailės akademijoje bei Berlyno menų universiteto „Graduate School“ narė.