KP13: Hannah Arendt

KP13: Hannah Arendt

N13

Žanras

Nenurodyta

Filmo trukmė

1val. 55min.

KINO PAVASARIS 2013.

PROGRAMA: Meistrai.

Vokiečių žydės filosofės Hannah Arendt gyvenime įtampos tikrai netrūko: pabėgimas iš nacistinės Vokietijos, draugystė ir romanai su garsiais pasaulio mąstytojais (vienas jų – M. Heideggeris), taip pat dalyvavimas kontraversiškuose politiniuose įvykiuose. Filmo istorija apima vieną Arendt gyvenimo epizodą – jos viešnagę Niurnbergo procese, kai buvo teisiamas Adolfas Eichmanas ir ji turėjo parašyti šio teismo ataskaitą žurnalui „New Yorker“. Vėliau tie straipsniai virto knyga-polemine studija „Eichmanas Jeruzalėje. Blogio banalumas“. Tačiau daugelį supykdė Arendt idėja, jog Eichmanas buvo ne monstras, o banalus biurokratas. Jo veikla, kalba ir net pagyrūniškumas bylojo apie bekompromisį pareigos atlikimą.

Režisierius / Director: Margarethe von Trotta

Scenarijaus autorius / Screenwriter: Pamela Katz, Margarethe von Trotta

Pagrindiniai aktoriai / Principal Cast: Barbara Sukowa, Janet McTeer, Julia Jentsch

Operatorius / Cinematographer: Caroline Champetier

Montažas / Editor: Bettina Böhler

Kompozitorius / Music: André Mergenthaler

Prodiuseris / Producer: Bettina Brokemper

Kalba / Language: vokiečių, anglų, hebrajų, prancūzų, lotynų / German, English, Hebrew, French, Latin

Subtitrai / Subtitles: lietuvių / Lithuanian

Apie režisierių.

Margarethe von Trotta (gim. 1942 m. Berlyne, Vokietijoje)

„Antrasis Kristos Klagės pabudimas“ (1977), „Seserys, arba Laimės pusiausvyra“ (1979), „Švininiai laikai“ (1981), „Rosa Luxemburg“ (1986), „Afrikietė“ (1990), „Pažadas“ (1994), „Rožių gatvė“ (2003), „Kita moteris“ (2004), „Vizija“ (2009), "Hannah Arendt" (2012, „Kino pavasaris“).

Synopsis.

This film focuses on one of the crucial moments in Arendt's life and career: her visit to Jerusalem in 1961 to cover the trial of Adolf Eichmann, one of the architects of the Nazis' genocidal "Final Solution" during World War II. Following the testimony from concentration camp survivors and the pathetic self-exonerations of Eichmann, Arendt begins to formulate what would be her most lasting, and controversial, contribution to contemporary political thought: the concept of the "banality of evil" – evil not as diabolical intent but as unthinking, almost offhanded ignorance of the consequences of one's actions. "The greatest evil perpetrated is the evil committed by nobodies, that is, by human beings who refuse to be persons", says Arendt. In the mousy, petty-bourgeois bureaucrat Eichmann, she sees the face of this uniquely modern malevolence.

Žanras

Nenurodyta

Filmo trukmė

1val. 55min.

KINO PAVASARIS 2013.

PROGRAMA: Meistrai.

Vokiečių žydės filosofės Hannah Arendt gyvenime įtampos tikrai netrūko: pabėgimas iš nacistinės Vokietijos, draugystė ir romanai su garsiais pasaulio mąstytojais (vienas jų – M. Heideggeris), taip pat dalyvavimas kontraversiškuose politiniuose įvykiuose. Filmo istorija apima vieną Arendt gyvenimo epizodą – jos viešnagę Niurnbergo procese, kai buvo teisiamas Adolfas Eichmanas ir ji turėjo parašyti šio teismo ataskaitą žurnalui „New Yorker“. Vėliau tie straipsniai virto knyga-polemine studija „Eichmanas Jeruzalėje. Blogio banalumas“. Tačiau daugelį supykdė Arendt idėja, jog Eichmanas buvo ne monstras, o banalus biurokratas. Jo veikla, kalba ir net pagyrūniškumas bylojo apie bekompromisį pareigos atlikimą.

Režisierius / Director: Margarethe von Trotta

Scenarijaus autorius / Screenwriter: Pamela Katz, Margarethe von Trotta

Pagrindiniai aktoriai / Principal Cast: Barbara Sukowa, Janet McTeer, Julia Jentsch

Operatorius / Cinematographer: Caroline Champetier

Montažas / Editor: Bettina Böhler

Kompozitorius / Music: André Mergenthaler

Prodiuseris / Producer: Bettina Brokemper

Kalba / Language: vokiečių, anglų, hebrajų, prancūzų, lotynų / German, English, Hebrew, French, Latin

Subtitrai / Subtitles: lietuvių / Lithuanian

Apie režisierių.

Margarethe von Trotta (gim. 1942 m. Berlyne, Vokietijoje)

„Antrasis Kristos Klagės pabudimas“ (1977), „Seserys, arba Laimės pusiausvyra“ (1979), „Švininiai laikai“ (1981), „Rosa Luxemburg“ (1986), „Afrikietė“ (1990), „Pažadas“ (1994), „Rožių gatvė“ (2003), „Kita moteris“ (2004), „Vizija“ (2009), "Hannah Arendt" (2012, „Kino pavasaris“).

Synopsis.

This film focuses on one of the crucial moments in Arendt's life and career: her visit to Jerusalem in 1961 to cover the trial of Adolf Eichmann, one of the architects of the Nazis' genocidal "Final Solution" during World War II. Following the testimony from concentration camp survivors and the pathetic self-exonerations of Eichmann, Arendt begins to formulate what would be her most lasting, and controversial, contribution to contemporary political thought: the concept of the "banality of evil" – evil not as diabolical intent but as unthinking, almost offhanded ignorance of the consequences of one's actions. "The greatest evil perpetrated is the evil committed by nobodies, that is, by human beings who refuse to be persons", says Arendt. In the mousy, petty-bourgeois bureaucrat Eichmann, she sees the face of this uniquely modern malevolence.