Septynių trumpametražių filmų programoje pristatoma šiemet anapilin išėjusi Gunvor Nelson – viena svarbiausių Švedijos menininkių ir filmų kūrėjų, reikšmingai prisidėjusi prie Amerikos kino avangardo formavimo. Gunvor Nelson, gyvenusi Amerikoje nuo 1953 m., grįžo į Švediją 1992-aisiais.
Kurdama tiek Švedijoje, tiek JAV, ji išradingai derino įvairias technikas: kiną, koliažą, garsą ir tapybą. Septynių filmų programoje atsiskleidžia švelnūs, asmeniški Gunvor Nelson pasakojimai, visuomet prisiliečiantys ir prie didesnių socialinių temų, taip pat žaismingai eksperimentuojantys montažo, koliažo galimybėmis. Pirmasis jos filmas „Sumuštekas“ ir garsiausias „Striptizas“ kalba apie idealizuotą moterų vaizdavimą medijose, o „Kirsa Nicholina“ ir „Maudynės mėnesienoje“ veikiau švenčia nuogą ir tikrą žmogaus kūną. Filmai apie dukrą ir mamą („Mano vardas Oona“, „Laikinumas“) – žaismingas garso eksperimentas ir nebyli esė apie mirtį. Programą užbaigianti „Pūga“ sugrąžina į Švedijos kraštovaizdį – šis motyvas, nuolat atsikartoja visoje Nelson filmografijoje ir pasakoja jos emigracijos bei gimtosios šalies ilgesio istoriją.
Sumuštekas
Schmeerguntz
1966, 15 min.
Mano vardas Oona
My Name Is Oona
1969, 10 min.
Kirsa Nicholina
Kirsa Nicholina
1969, 16 min.
Striptizas
Take off
1972, 10 min.
Maudynės mėnesienoje
Moons pool
1973, 15 min.
Laikinumas
Time Being
1991, 6 min.
Pūga
Snowstorm
2001, 9 min.
PAGAL REŽISIERĖS PAGEIDAVIMĄ, FILMAI YRA BE SUBTITRŲ.

Septynių trumpametražių filmų programoje pristatoma šiemet anapilin išėjusi Gunvor Nelson – viena svarbiausių Švedijos menininkių ir filmų kūrėjų, reikšmingai prisidėjusi prie Amerikos kino avangardo formavimo. Gunvor Nelson, gyvenusi Amerikoje nuo 1953 m., grįžo į Švediją 1992-aisiais.
Kurdama tiek Švedijoje, tiek JAV, ji išradingai derino įvairias technikas: kiną, koliažą, garsą ir tapybą. Septynių filmų programoje atsiskleidžia švelnūs, asmeniški Gunvor Nelson pasakojimai, visuomet prisiliečiantys ir prie didesnių socialinių temų, taip pat žaismingai eksperimentuojantys montažo, koliažo galimybėmis. Pirmasis jos filmas „Sumuštekas“ ir garsiausias „Striptizas“ kalba apie idealizuotą moterų vaizdavimą medijose, o „Kirsa Nicholina“ ir „Maudynės mėnesienoje“ veikiau švenčia nuogą ir tikrą žmogaus kūną. Filmai apie dukrą ir mamą („Mano vardas Oona“, „Laikinumas“) – žaismingas garso eksperimentas ir nebyli esė apie mirtį. Programą užbaigianti „Pūga“ sugrąžina į Švedijos kraštovaizdį – šis motyvas, nuolat atsikartoja visoje Nelson filmografijoje ir pasakoja jos emigracijos bei gimtosios šalies ilgesio istoriją.
Sumuštekas
Schmeerguntz
1966, 15 min.
Mano vardas Oona
My Name Is Oona
1969, 10 min.
Kirsa Nicholina
Kirsa Nicholina
1969, 16 min.
Striptizas
Take off
1972, 10 min.
Maudynės mėnesienoje
Moons pool
1973, 15 min.
Laikinumas
Time Being
1991, 6 min.
Pūga
Snowstorm
2001, 9 min.
PAGAL REŽISIERĖS PAGEIDAVIMĄ, FILMAI YRA BE SUBTITRŲ.
Kurdama tiek Švedijoje, tiek JAV, ji išradingai derino įvairias technikas: kiną, koliažą, garsą ir tapybą. Septynių filmų programoje atsiskleidžia švelnūs, asmeniški Gunvor Nelson pasakojimai, visuomet prisiliečiantys ir prie didesnių socialinių temų, taip pat žaismingai eksperimentuojantys montažo, koliažo galimybėmis. Pirmasis jos filmas „Sumuštekas“ ir garsiausias „Striptizas“ kalba apie idealizuotą moterų vaizdavimą medijose, o „Kirsa Nicholina“ ir „Maudynės mėnesienoje“ veikiau švenčia nuogą ir tikrą žmogaus kūną. Filmai apie dukrą ir mamą („Mano vardas Oona“, „Laikinumas“) – žaismingas garso eksperimentas ir nebyli esė apie mirtį. Programą užbaigianti „Pūga“ sugrąžina į Švedijos kraštovaizdį – šis motyvas, nuolat atsikartoja visoje Nelson filmografijoje ir pasakoja jos emigracijos bei gimtosios šalies ilgesio istoriją.
Sumuštekas
Schmeerguntz
1966, 15 min.
Mano vardas Oona
My Name Is Oona
1969, 10 min.
Kirsa Nicholina
Kirsa Nicholina
1969, 16 min.
Striptizas
Take off
1972, 10 min.
Maudynės mėnesienoje
Moons pool
1973, 15 min.
Laikinumas
Time Being
1991, 6 min.
Pūga
Snowstorm
2001, 9 min.
PAGAL REŽISIERĖS PAGEIDAVIMĄ, FILMAI YRA BE SUBTITRŲ.