N-13. 7-12 m. vaikams būtina suaugusiojo palyda.
SCA'21: Naujasis Baltijos kinas. IV programa
SCA'21: NBC. Programme IV (2021)
Žanras: Naujasis Baltijos kinas
Platintojas: Europos šalių kino forumas SCANORAMA
Kino teatruose nuo: 2021-11-04
Trukmė: 1h 31 min
Cenzas: N-13. 7-12 m. vaikams būtina suaugusiojo palyda.

Ką reiškia laikrodžiai? | Was bedeuten die Uhren? | Meaning behind the clocks

Vokietija / Germany | 2020, 31‘

Režisierius / Director: Madis Luik; Scenarijaus autoriai / Screenplay: Madis Luik, Martin Mutschler; Operatorius / Cinematography: Madis Luik; Kompozitorius / Composer: Eneko Ezquerro Gomez; Prodiuseris / Producer: Madis Luik; Vaidina / Cast: Frau S., Kasim

Kol slaugytojas Kasimas atlieka kasdienius darbus Karlo Lennerto vėžio centre Kylyje, pacientė ponia S. guli ligoninės lovoje ir mintyse klaidžioja prisiminimų labirintais. Nors Kasimą nuolat lydi prisiminimai apie skaudžią netektį, jis sugeba laikytis pozityvių minčių ir savo pavyzdžiu užkrečia kitus.

Madis Luikas studijavo vaizduojamąjį meną Vienos dailės akademijoje ir dirbo prie daugybės dokumentinių filmų projektų, tokių kaip „Pelenų kalnai“ (2018 m., rež. Ivaras Murdas). Jam patinka dirbti tarpdiscipliniškai, daugiausia dėmesio skiriant tyrimams ir daugialypės terpės pasakojimo metodams. M. Luiką žavi miestai ir juose gyvenančių žmonių gyvenimas.

While nurse Kasim does his daily chores at the Karl-Lennert Cancer Center in Kiel, patient Ms. S. lies in the hospital bed and looks back on her life. Despite the fact that Kasim is constantly accompanied by memories of a great loss, he manages to put on a smile and cheer up the patients.

Madis Luik studied video art at the Academy of Fine Arts Vienna and has worked on numerous documentary film projects like “Ash mountains” (2018, directed by Ivar Murd). He enjoys working interdisciplinary, focusing on research and multimedia storytelling methods. Luik is fascinated by cities and the lives of the people living in them.

___

Cufufu

Estija / Estonia | 2021, 7‘

Režisierius / Director: Bruno Quast; Scenarijaus autorius / Screenplay: Bruno Quast; Prodiuserė / Producer: Brunis Quast

Bernie Krause’o teorija teigia, kad gyvūno balsas išsivystė taip, kad užpildytų būtent savo, unikalią akustinę terpę visame garsų peizaže. Balsas – lyg dėlionės gabalėlis, kuris pasaulio chaose yra aiškus fragmentas, stabilumo pamatas.

Bruno Quastas – animatorius ir garso režisierius. Bruno puoselėja meilę literatūrai, bet meninis išsilavinimas pradėjo augti nuo klasikinio fortepijono pamokų, elektroakustinės muzikos. Jo kurti filmai, taip pat juostos, kurioms kūrė garso takelius, apkeliavo ne vieną kino festivalį.

Bernie Krause's niche theory is that an animal's voice evolved in a way to occupy its own little, unique acoustic slot within a whole soundscape, a puzzle piece in the whole puzzle, to be distinguishable in the mess. A fisher wonders what sounds fit best in niches created by surrounding sounds.

Bruno Quast is an animation artist and sound designer leaning to literature, coming from classical piano, electroacoustic music and contemporary art. Own films and films with his sound design toured several international festivals, including Animateka, Ottawa and Zebra poetry film festival.

___

Migruojantys paukščiai | Flyttfåglar | Birds of Passage

Švedija / Sweden | 2021, 15‘

Režisierė / Director: Lisa Meyer; Scenarijaus autorė / Screenplay: Lisa Meyer; Operatorė / Cinematography: Matilda Wikingson; Prodiuserė / Producer: Golaleh Farhang Azad; Vaidina / Cast: Avesta Nabey, Avi Nabey, Ala Riani, Ramtin Parvaneh, Harriette Allen

Lorinos šeimai tenka netikėtai persikelti gyventi kitur. Visi kartu jie išvežami į bažnyčią, toli nuo Lorinos draugų. Merginai reikia nuspręsti, ką daryti toliau: susitaikyti su esama situacija ar ieškoti kito kelio?

Lisa Meyer baigė kino režisūros bakalauro studijas Valando akademijoje, Geteborgo universitete 2019 m. Jos diplominis filmas „Melanie“ buvo pristatytas Geteborgo kino festivalyje, taip pat buvo nominuotas „Next Nordic Generation“ programoje Norvegijos tarptautiniame kino festivalyje Haugesiunde.

Lorin's family must suddenly move. They are taken to church, far away from Lorin's friends in school. Lorin now needs to decide if she can accept the new situation or try to find herself a way out of it.

Lisa Meyer has a bachelor degree in film directing from Valand Academy, University of Gothenburg 2019. Her graduation film "Melanie" premiered at Gothenburg Film Festival and was nominated in the section Next Nordic Generation at the Norwegian International Film Festival in Haugesund and screened as part of Nordic talents in Copenhagen 2019.

___

Techno, mama

Lietuva / Lithuania | 2021, 18‘

Režisierius / Director: Saulius Baradinskas; Scenarijaus autorius / Screenplay: Saulius Baradinskas; Operatorius / Cinematography: Vytautas Katkus; Kompozitorius / Composer: Rob Meyer; Prodiuserė / Producer: Viktorija Seniut; Vaidina / Cast: Motiejus Aškelovičius, Neringa Varnelytė, Kasparas Varanavičius, Urtė Strolaitė, Algirdas Galkus

Nikita mėgsta klausytis technomuzikos ir svajoja nuvykti į Berlyną. Jis trokšta aplankyti garsųjį klubą „Berghain“. Tačiau mama apie tai nieko nenutuokia ir jau netrukus jųdviejų laukia akistata.

Filmo tarptautinė premjera įvyko Venecijos kino festivalyje.

Saulius Baradinskas – kino ir muzikinių klipų kūrėjas iš Vilniaus. 2013 m. baigė architektūrą Vilniaus dailės akademijoje. 2019 m. pristatė debiutinį trumpametražį filmą „Auksinės minutės“. Jame pagrindinį vaidmenį sukūrė garsus škotų aktorius Billy Boydas, vaidinęs „Žiedų valdove“.

Nikita loves to listen techno music and dreams to go to Berlin and visit the famous club "Berghain". His mother Irena doesn't know about his son's dreams and soon enough their mutual expectations will clash.

Saulius Baradinskas is a film & music video director from Vilnius, Lithuania. In 2013 Saulius graduated Architecture in Vilnius Arts Academy. In 2019, Saulius premiered his debut short film Golden Minutes. This short film was filmed on one take and the main role was created by famous Scottish actor Billy Boyd, who starred in Lord Of The Rings.

___

Apocalypse Baby: reklamuojame pasaulio pabaigą | Apocalypse Baby, We Advertise The End Of The World

Vokietija / Germany | 2021, 20‘

Režisierės / Director: Camille Tricaud & Franziska Unger; Scenarijaus autorės / Screenplay:

Camille Tricaud & Franziska Unger; Operatorė / Cinematography: Lilli Pongratz; Kompozitorius / Composer: Balcony DC; Prodiuserės / Producer: Camille Tricaud & Franziska Unger; Vaidina / Cast: Julia Riedler, Wouter Wirth, Susanne Schneider, Teresa Schönherr

„Apocalypse Baby!“ – iš ekrano su mumis sveikinasi teleparduotuvės vedėjos, kurios pasiruošusios parduoti mums viską, ko reikia mažiausiai. Tai popsatyra apie vartotojiškumą ir klimato krizę, apie visuotinį atšilimą ir individualizmą, apie hedonizmą ir sąžinės kaltę bei apie kiekvieno mūsų prieštaravimus. Filmas nominuotas „Oskarui“ geriausio studentiško filmo kategorijoje.

Camille Tricaud ir Franziska Unger susitiko Miunchene 2018 m. Buvo iš skirtingų sričių: viena – prancūzė, kuri mokėsi dokumentinio ir eksperimentinio kino, kita – vokietė, atėjusi iš architektūros ir vaizduojamojo meno. Tačiau kartu greitai atrado daug bendro. Abi mano, kad dabartinė klimato kaita yra viena svarbiausių pasaulio problemų ir abi renkasi kiną kaip būdą apmąstymams bei sąmoningumui puoselėti. Svarbu paminėti, kad menininkės nenori moralizuoti, bet renkasi kurti „atspindinčius“ filmus, ne „kaltinamuosius“.

"Apocalypse baby!" - from the screen we are greeted by teleshopping sellers who wants to sell us everything we do not need. It’s a Pop satire about consumerism and the climate crisis, about global warming and individualization, about hedonism and guilt, the contradictions of each of us. The film was nominated for an Oscar for Best Student Film.

Camille Tricaud and Franziska Unger met in 2018 in Munich. They came from different backgrounds: one, French, trained in documentary and experimental film, the other, German, trained in architecture and visual arts. But they had a lot in common. They both see current climate change as one of the most important crises and both see the medium of film as a way to provoke reflection and awareness. However, they reject a moral discourse and seek to create 'reflective films' rather than 'indictment films'.