Kino naujienos

Vienas gerbiamiausių režisierių B. De Palma susigrąžina savo galią su trileriu „Domino“

Neseniai daugelis pop-menininkų leido politinėms pažiūroms aptemdyti jų vizijos sąžiningumą – ir netgi paveikti savo amatą – todėl suprantama, kodėl jie prarado didelį skaičių gerbėjų. Ar kada nors vėl pamatysime galingą Robert De Niro pasirodymą? Ar norėsime išgirsti naują Madonna ar Bruce Springsteen dainą? Ar Simpsonų šeimynėlė vėl taps juokinga? Ar vienas gerbiamiausių ir labiausiai vertinamų kino režisierių Brian De Palma kada nors susigrąžins savo galią?

Į paskutinį klausimą teigiamai atsako naujasis režisieriaus trileris „Domino“, pasakojantis apie islamo terorizmą netolimoje ateityje. Šis filmas taip pat yra pirmasis visame pasaulyje liaupsinamo televizijos serialo „Sostų karai“ dviejų žvaigždžių bendras projektas – greta Džeimio Lanisterio, t. y. aktoriaus Nikolaj Coster-Waldau, pasirodo Raudonosios moters personažą suvaidinusi aktorė Carice Van Houten.

Trileris „Domino“ pasakoja apie Kopenhagos policijos pareigūną Kristijaną (akt. N. Coster-Waldau), kuris atsako į eilinį iškvietimą vėliau virsiantį pasauliniu košmaru, nuo Danijos iki Ispanijos, ir išbandysiantį jo lojalumą; jo naujoji partnerė Alex (akt. C. Van Houten) kupina gyvybės, tačiau išgyvena asmeninį sielvartą; Libijos imigrantas Ezra (akt. Eriq Ebouaney) įvykdo žmogžudystę, kad apsaugotų savo šeimą; tuo tarpu visiškas fanatikas Salah Al Din (akt. Mohammed Azaay) planuoja įvykdyti teroristinius išpuolius morališkai besikeičiančioje Europoje.

Ir tik De Palma tempo ir kompozicijos išlaikymo meistriškumas suteikia svarbą kiekvienai filmo scenai. Kai Kristijanas susiduria su Ezra, jų pradinis nerimas yra perteikiamas per Europos / Afrikos kontrastą – atskleidžiamos socialinės baimės – ir tai, kinematografo José Luis Alcaine dėka, užkuria filmo temperatūrą. Kiekvieno personažo beviltiškumas ir asmeninė motyvacija pavaizduojama itin ryškiai – globalus košmaras perduodamas taip greitai ir efektyviai, kad filmas „Domino“ pateisina Brian De Palma pasaulinį įvertinimą.

Nors dėl įvairių priežasčių – politinės ir moralinės dezorientacijos – šiuolaikinių amerikiečių filmų kūrėjams neįmanoma tinkamai susidoroti su pasaulinėmis ar net nacionalinėmis krizėmis, tačiau De Palma išskirtinė technika, panaudojant perskirtus vaizdus ekrane, padeda jam išnarplioti šią meninę dilemą geriau nei likusiems kolegoms.

Trileryje „Domino“ sukurtas pasaulinis košmaras įrodo, kad pats De Palma – skirtingai nei kitos pop-kultūros figūros – supranta kultūrinį nuosmukį, kuris tapo neabejotinas tarp daugelio politikų ir skverbiasi gilyn į žiniasklaidą. Tai tikroji trilerio „Domino“ tema.

Trileris „Domino“ kinuose nuo birželio 21 d.