N-13. 7-12 m. vaikams būtina suaugusiojo palyda.
KP18: Vigo trumpai
KP18: Short Vigo (1930)
Žanras: Retrospektyva: Viva Vigo
Sukurta: Prancūzija
Platintojas: Kino pavasaris, VŠĮ
Kino teatruose nuo: 2018-03-15
Trukmė: 1h 18 min
Cenzas: N-13. 7-12 m. vaikams būtina suaugusiojo palyda.

Apie Nicą

(À Propos de Nice)


Prancūzija, 1930, 25 min.

Kalba: Be dialogų

Subtitrai: Be subtitrų

Režisierius: Jean Vigo, Boris Kaufman

Scenarijaus autorius: Jean Vigo

Jeanui Vigo buvo dvidešimt penkeri, kai sukūrė savo debiutinį trumpametražį dokumentinį filmą „Apie Nicą“. Prasidėjęs kaip įprastas kelionių dienoraštis, režisieriaus ir jo bendražygio Boriso Kaufmano sumanumo dėka, filmas „Apie Nicą“ greitai tapo satyriniu miesto ir jame gyvenimu besimėgaujančios buržuazijos portretu. Pasitelkiant jaudinantį ir ironišką montažą, nebylioje kino poemoje atskleidžiama ekonominė realybė, besislepianti po tviskančiu kurorto prie Viduržemio jūros fasadu. Kartu tai ir kandus žvilgsnis į 1930-ųjų prancūzų kultūrą.

„Šis filmas – kaip moneta, turinti dvi puses. Viena vertus, gali pasimėgauti žvilgsniu į praeitį ir tiesiog tyrinėti, kaip atrodė žmonės prieš beveik šimtą metų. Kita vertus, režisierius atsiskleidžia kaip didis maištininkas, kuris jau debiutiniame darbe aiškiai išsako poziciją socialinės nelygybės tema.“ (M. Valiūnaitė)

________________________________________

Taris

(Taris)


Prancūzija, 1931, 10 min.

Kalba: prancūzų

Subtitrai: lietuvių, anglų

Režisierius: Jean Vigo

Scenarijaus autorius: Jean Vigo

Aktoriai: Jean Taris

Šis dokumentinis filmas buvo užsakytas Germaine‘o Dulaco. Užduotis buvo paprasta – sukurti filmą apie prancūzų plaukimo čempioną Jeaną Taris. Filmavimai vyko 1931-ųjų pradžioje baseine, kur Taris treniravosi. Jeanas Vigo sutiko imtis šio filmo tik dėl finansinių priežasčių, bet pasinaudojo proga išbandyti jam įdomias kino filmavimo technikas. Kartu su operatoriumi Borisu Kaufmanu jie užfiksavo unikalius kadrus po vandeniu. Drąsūs Vigo montažo sprendimai nebuvo patvirtinti užsakovų, tačiau avangardiniam kinui būdinga kalba byloja apie režisieriaus atsisakymą žaisti pagal taisykles. Filmavimą po vandeniu jis vėl panaudos kurdamas vienintelį savo pilnametražį filmą „Atalanta“. „Taris“ – pirmasis režisieriaus garsinis filmas.

„Visiems mėgstantiems plaukioti ar bent jau įmerkti kojas į vandenį šis filmas bus tikras džiaugsmas, nes trumpam grąžins tą malonų vandens prisilietimo jausmą. Šis šmaikštus ir novatoriškas plaukiko portretras įrodo, kad net užsakomąjį filmą talentingas režisierius padarys įsimintiną ir savitą.“ (M. Valiūnaitė)

________________________________________

Nulis už elgesį

(Zero for Conduct)


Prancūzija, 1933, 44 min.

Kalba: prancūzų

Subtitrai: lietuvių, anglų

Režisierius: Jean Vigo

Scenarijaus autorius: Jean Vigo

Aktoriai: Jean Dasté, Robert le Flon, Du Verron, Léon Larive, Delphin

„Drąsia kino kalba, dinamiškais eksperimentais režisieriui pavyko sukurti vieną gražiausių ir stipriausių filmų apie sukilimą prieš sistemą. Nemačiusiems žymiosios pagalvių scenos tai bus vienas maloniausių atradimų, kurį tiesiog privaloma pamatyti dideliame ekrane.“ (M. Valiūnaitė)

Jeano Vigo išdykėlių moksleivių portretas – vienas įstabiausių maišto aktų kine. Paremtas paties režisieriaus patirtimi „Nulis už elgesį“ pasakoja apie grupę berniukų internatinėje mokykloje. Jiems iki gyvo kaulo įgriso nuožmus mokytojų elgesys: karikatūriški mokytojų personažai negaili papeikimų ir bausmių. Berniukai nebepakenčia tokios griežtos disciplinos ir sukuria planą, kaip atkeršyti už tokį mokytojų elgesį. Prancūzijoje dėl atviros edukacinės sistemos kritikos šis filmas sulaukė kontroversiškų vertinimų ir buvo uždraustas iki 1945 m. Maištininkas Vigo vizualizuoja vaikystę, kai vaizduotė dar nebūna suvaržyta.