N-13. 7-12 m. vaikams būtina suaugusiojo palyda.
Opera'17: Keršto angelas
Opera'17: The Exterminating Angel (2017)
Žanras: Metropolitan Opera
Platintojas: Forum Cinemas UAB
Kino teatruose nuo: 2017-11-26
Trukmė: 2h 27 min
Cenzas: N-13. 7-12 m. vaikams būtina suaugusiojo palyda.

Keršto angelas (The Exterminating Angel) – Tomas Adesas (Thomas Adès)

Po puikaus vakaro operoje nedidelis rinktinių svečių būrelis susirenka prašmatniai vakarienei vieno iš jų namuose. Pati vakarienė pavyksta puikiai, visi nuostabiai praleidžia laiką. Keistumai prasideda, kuomet atsisveikina pirmoji pora. Nors kambario durys atidarytos, pro jas kažkodėl niekam nebepavyksta nei išeiti, nei įeiti. Iš pradžių juoką kėlusi situacija netrukus ima erzinti, tada pykdyti, o dar vėliau ateina laikas ir tikram įniršiui. Sulig kiekviena valanda save gerbiantys, puikiai išauklėti, rafinuoti ir elegantiški aukštuomenės atstovai vis mažiau primena savo susikurtus personažus. Viena po kitos krenta kruopščiai ruoštos ir puoselėtos kaukės bei įvaizdžio detalės. Vienas svečias miršta. Du nusižudo. Vietoje elegancija persmelktos vakarienės kambaryje įsivyrauja visiška anarchija. Galų gale negausiam būreliui svečių pavyksta išsiaiškinti, kad pasprukti iš kambario galima tik kruopščiai atkūrus ankstesnius įvykius. Tačiau, džiūgaudami ir sveikindami vienas kitą, jie dar nežino jų laukiančios paradoksalios ironijos: juk tiksliai atkūrę visus vakaro įvykius, jie vėl atsidurs tiksliai ten, kur yra dabar...

Pagal klasikinį ispanų kino genijaus, siurrealisto Luiso Buñuelio to paties pavadinimo 1962 m. šedevrą sukurta opera pirmą kartą pastatyta 2016 m. Zalcburgo muzikos ir dramos festivalyje. Tarptautiniai Operos Apdovanojimai „Keršto angelą“ pripažino 2016-ųjų Metų Premjera. Ne tik originalų scenarijų, bet ir daugelį filmo veikėjų išsaugojusi opera kviečia susimąstyti, ką mūsų laikais reiškia aukštuomenė, jos narių kuriamas įvaizdis, nešiojamos kaukės – ir kas slypi po jomis? Pats operos autorius Tomas Adesas veda paralelę tarp magiškojo kambario ir žmogaus vidaus: „Nors veiksmas vyksta kambaryje, iš kurio neįmanoma ištrūkti, aš į tai žiūriu kaip į metaforą. Mes visi esame įkalinti savo galvose, savo pažiūrose – iš kur visuomet sunkiausia išsivaduoti“.

„Keršto angelas“ – trečioji vieno labiausiai vertinamų šiuolaikinių kompozitorių T. Adeso opera, po „Papudruok jai veidą“ (1995) ir „Audra“ (2004).

Dirigentas: Tomas Adesas; Atlikėjai: Audrey Luna, Amanda Echalaz, Sally Matthews, Josephas Kaiseris, Christianas Van Hornas, Johnas Tomlinsonas.